Sterke eerste kop over X Ads en AppsFlyer
De recente samenwerking tussen X en het analytics-platform AppsFlyer biedt nieuwe mogelijkheden voor adverteerders die hun campagnes willen optimaliseren en effectiviteit willen meten. Deze samenwerking, aangeduid als de Advanced Self-Reporting Network (SRN) integratie, geeft marketeers meer inzicht in de prestaties van hun X-advertenties. Door gebruik te maken van geavanceerde meetmethoden kunnen bedrijven nu nauwkeuriger de effectiviteit van hun advertenties beoordelen, wat cruciaal is voor het verbeteren van hun retour op ad spend (ROAS).
In essentie werkt de integratie door het combineren van twee verschillende methoden van attributie. Voor gebruikers die hun apparaat-ID’s delen, biedt AppsFlyer deterministic attribution via apparaat-ID-matching. Dit zorgt voor nauwkeurige metingen en inzichten in de conversies die voortkomen uit X-advertenties. Voor de meerderheid van de gebruikers die hun apparaat-ID’s niet delen, is er een privacy-compliant model dat conversies meet zonder inbreuk te maken op de gebruikersprivacy. Dit leidt tot een meer holistische benadering van advertentiemetingen en stelt bedrijven in staat om beter gefundeerde beslissingen te nemen.




